Så har ännu en vecka gått !!

Shit va tiden går .. ännu en vecka till historien. Ibland känns det inte som att jag hänger med.. jag borde ta vara på timmarna bättre!! Njuta mera av tiden som flyter förbi, stanna upp o känna av lite lixoms.
Det känns mest som jag planerar nästa steg hela tiden, inte lever i det som händer just nu. Det borde jag ... å det ska jag! Jag ska ta vara på tiden med mina de små, både barn o hundar, å inte att förglömma min stora kärlek Daniel :)

Veckan som gått då, va har vi gjort .. vädret har inte vart det allra roligaste. Måndagen va helt fantastisk. Massa sol o go värme. Vi bara bada o fixa hela dagen, gjorde mest det som föll oss in. Ganska soft.
Sen kom regnet.. så på tisdagen lura vi med oss mormor till Västerås för att shoppa lite.
Vi besökte "Nisses", en ganska kul affär med diverse prylar. Det vart en fågelbad o lite leksaker till barnen. Vi va juh tvungna att införskaffa regnsäkra prylar = modell lera, pärlplattor o några nya bilar som de fick av mormor :)
Vi tog en fika o mös lite oxå innan vi tog oss an Willys o sen åkte hem.
Onsdagen bara försvann... fråga mig inte va vi gjorde.. jo jag klippte nog gräsmattan.. så va det. Men det va nog oxå det enda vetiga vi gjorde den dagen.
Torsdagen är en glad dag. Då kommer Daniel hem igen :) Jag hade oxå turen att bli tipsad om att det skulle hållas en valpkurs i Köpings Brukshundsklubb med start samma dag. Ringer till Ulla-Marie som håller i kursen ( som redan var full ) men hon klämmer in mig o Ella oxå. TACK Ulla-Marie, det är vi jättetacksamma för :)
Så Daniel kommer hem, vi äter middag sen far jag o Ella iväg på kurs. Ella tyckte nog det va lite konstig o vart lite nervös.. varför åker bara jag o matte?? Varför e inte Zacko med?? Men väl framme så va hon jätteduktig o hade nog faktiskt lika kul som jag :) Vi börja träna med "klicker" som varken jag eller Ella gjort innan, men det gick som smort, KUL!!
På fredagen kör jag röjsåg mest hela dagen, fixar mina rundor så dom blir asbra att gå. Perfa.!
Klockan 16:00 hämtar vi köttet som vi beställt av Hasse o Yvonne. 30 kg suuuperfint kött! Hem till mamma o pappa som oxå köpt 30 kg. Vi fixa allt, gjorde biffar o grytbitar o ner med allt i påsar. 30 påsar á 500gr köttfärs, massa bra.
Sen la vi några bitar på grillen o åt middag. GOTT!!!
Åsså fyller vår gudson Anton 3 år, GRATTIS Anton :) Vi kommer att fira dig när du, mamma o Peter kommer hit i midsommar :)
Lördag o söndag pysslar vi hemma, Daniel forsätter med bygget, han är grymt duktig. Snart är taket klart :)
Dåligt med bilder denna bloggrunda.. får skärpa mig till nästa gång ;)

Ha det gott!
Kram Anna



Kommentarer
Postat av: Daniel

Vad fint du skriver, vi får hoppas taket kommer på till nästa helg :-)

2009-06-07 @ 22:56:56
Postat av: Marie Olsson

Ni verkar ha det så skönt.... jag är inte ett dugg avis....nej då:) Skönt att höra att ni har det bra i alla fall. Albin frågar efter/pratar om Hugo och Moa varje dag, när vi går ut i parken springer han dit för att han tror att de är där och väntar, besvikelsen är stor när han upptäcker att ni inte är där. Kram

2009-06-08 @ 08:24:51
URL: http://www.mariemickealbin.blogspot.com/
Postat av: Tess

Vilket flyt med valpkursen! Skoj för dig & Ella!

Oj vad mkt kött.........

Stor kram till alla er!!

2009-06-10 @ 14:27:57
URL: http://sivisamariama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0