Midsommarhelgen tillsammans med Sara, Peter o Anton :)

Nyss var det vår o hela sommaren låg framför fötterna.. Nu är det plötsligt midsommar!!!
Helt galet...
Men helgen till ära så kommer Sara, Peter o Anton o ska fira med oss, jätteroligt :)

Joorå, vi får plats med en stor familj i vår lilla stuga *ler* Här är det frukost för fulla muggar!

Å en midsommarstång fixa vi minsann :)
Lagom till sill-lunchen anslöt oxå mormor Lollo o morfar Totte till barnens förtjusning.
Vi åt o njöt ömsom till sol ömsom till regn.. som det skall vara antar jag *haha*.
Klockan 15:00 är det stångresning med sång o dans nere på ängen o vi packar gladeligen ner picnic för att ansluta.
Halvägs ner kommer det vääääldigt mörka moln... å här kommer resultatet ...


Alltså jag skojjar inte va det regna..... o det kom på noll o ingen tid !!
Som tur va hitta vi en vedbod/carport vi kunde ta skydd under när det var som värst.
Sen var det bara att knalla hemmåt igen .. dyblöta !
Jeje, det är juh som det ska vara på midsommar o alla hade humöret uppe.
Vi gick hem o grilla o åt jordgubbar med glass till allas lycka :)
GLAD MIDSOMMAR *hihi*.
På lördagen tar vi en tur till min mamma o pappa. Vi fika jordgubbstårta o grabbarna grus fick ut o åka båt med morfar Totte, det va grejjer det :)

Anton tycket iof att chokladen va godast på tårtan o plocka av dom bitarna han ville ha *sötungen*.


En promenad eller två hinns oxå med runt en av mina rundor :)

En jordgubbslunch avslutar vår roliga helg tillsammans.
Tack Sara, Peter o Anton för ni kom o förgyllde våran helg :)

Nu är det nya tag som gäller, imorrn åker jag o barnen till Vallentuna fram o tillbaka.
Ska fixa naglar o bada hundar *ler*.
Sen kommer Tess, Thomas o Charlie på fredag o ska leka med oss över helgen :)

Kram kram för denna gång
/ Anna

Kommentarer
Postat av: Alena

God dag! Mitt namn är Alain och jag är från Ryssland. Tyvärr det svenska språket, jag vet inte och drog fördel av Google - en översättare, så förlåt mig om det översatt till ditt språk kan vara felaktig. Har du hittat bloggen namn Solvallen. Som jag förstår det, är namnet på den ort där du bor. kan du berätta om denna stad / avveckling?På Internet kunde jag inte hitta någon information som bara kunde konstatera att det är Alendskih Islands. Jag undrar vad betyder detta namn - Solvallen. För mig är det mycket viktigt) - snälla hjälp du ha en lokal kanske känner till historien om den plats där du bor). svar att skicka till [email protected]

2010-12-10 @ 21:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0